Tajusin juuri, etten ole kirjoittanut tänne ollenkaan mun läksiäisistä Suomessa!Asia on korjattava samantien:)

Olin siis viime kesän töissä Jokiasemalla, Joensuun kauneimmalla ja kaikin puolin parhaimmalla terassilla, jonka yhteydessä on myös vierasvenesatama, caravan-alue ja vuokrattavia saunatiloja (pieni mainostus kuuluu asiaan...;).

Jokiasema aukaistaan aina pääsiäisenä, joten ehdin olla siellä tänäkin keväänä melkein kaksi kuukautta töissä. Mun toiseksi viimeisen työpäivän aamuna tuskailin kotona, ettei huvita yhtään mennä töihin, kun olisi muutakin tekemistä, kuten pakkailua ja siivoamista kotona. Raahauduin kuitenkin paikalla tapani mukaan minuutilleen oikeaan aikaan ja niin kuin yleensä työväsymys katosi kun pääsin töihin. Faktahan on, että yleensä töissä on Jokkarilla mukavaa ja kun itsensä saa sinne raahattua, mielikin virkistyy.

Töissä oli aika hiljaista ja ehdin mielessäni jo ihmetellä, miksei mun vuoroa peruttu. Touhuilin jotain, kunnes työkaveri ilmoitti, että molemmat saunat on varattu ja toiselle saunalle pitää lähteä viemään lisää juomista ja mun piti lähteä kaveriksi. Siiderit ja oluet siis kasaan ja pihan poikki saunalle. Ihmeen hiljaista siellä oli, kunnes oven aukaisun jälkeen kaikki työkaverit tuli piilostaan huutaen "yllätys!".

Olin ihan puulla päähän lyöty ja liikuttunut. Skumppa-lasi ilmestyi jostain käteeni ja sain määräyksen ottaa työessun pois päältä, sillä mulla ei olisi tänä iltana töitä ollenkaan. Ilta vietettiin juoden, syöden, saunoen ja jutellen. Ruokana oli sveitsiläisittäin raglette-pannulla sulatettua juustoa perunan kanssa.

Sain myös ihan mahtavan läksiäislahjan, valkoisen lääkelaatikon punaisella ristillä, jonka sisällä oli kaikkea mitä matkalla tarvitsee: suklaata, salmiakkia, rasvaa, deodoranttia, hiuspampuloita, saippuakuplia(??!:) yms.yms.

Olen ollut aina sitä mieltä, että tällaisia yllätyksiä tapahtuu vain ja ainoastaan elokuvissa ja jos oikeassa elämässä niin ei ainakaan mulle. Vielä kerran kiitos kaikille ihanille Jokiaseman työntekijöille ja pääpomoille. Tsemppiä ja energiaa kesään halausten saattelemana!