Olen aivan heikkona ruokaan. Ruoka on ihana asia ja maukas ruoka on aivan loistava asia. Syöminen ei ole minulle itseni hengissä pitämistä, se on nauttimista ja uusien kokemuksien saamista. Täällä ollessani mulla on huiput mahdollisuudet maistaa uusia ruokia ja kokeilla myös itse uusia kokkailuja, sillä raaka-aineet on hieman erilaisia kuin mitä Suomessa olen tottunut käyttämään.

Kahden päivän perusteella olen innoissani. Perheen isä laittaa aivan järisyttävän hyvää ruokaa. Kun saavuin, oli grillattuja pihvejä, ratatouillea ja hyvää salaattia. Eilen oli katkarapuja sipulisoossissa ja spagettia, nami. Kohta on taas ruoka-aika ja innolla odotan.

Erittäin iso plussa on myös perheen erikoinen kahvinkeitin (jota en osaa VIELÄ käyttää). Pavut jauhetaan itse ja laitetaan pieneen kippoon ja sitten vaahdotetaan maidot ja kaikkea. On meinaan hieman parempaa kuin juhlamokka vanhalla rupusella kahvinkeittimellä. Pakko opetella käyttämään tuota jumalaista konetta itseki, juon kahvia sen jälkeen ehkä koko ajan.

Ja niin kuin jossain aiemmin mainitsin, täällä on kohtuullisen hyvin laktoosittomia tuotteita, mikä on mulle suuri helpotus, sillä olis tuskaista, jos ei voisi juoda maitoa tai mitään.

Yleisesti ruoasta vielä sen verran, että täällä ei auta katsoa energiapitoisuuksia ruoka-aineista, mitä silloin tällöín harrastan Suomessa. Täällä syödään aitoja oikeita tuotteita ja usein niissä on melkoisesti energiaa. Ruokaa tosin syödään sitten vähemmän kuin Suomessa, missä tuntuu että kaikki ylenpalttinen mässäily pyritään selittämään sillä, että mutkun täähän on kevyttä.

Ruoasta lisää myöhemmin, bon appetit!